Black Friday 2020 – Este site-ul tau pregatit ?

Cea mai importanta perioada din an pentru retailerii din Romania este Q4, insa, categoric, Black Friday reprezinta ziua cu cele mai mari provocari din an pentru magazine si cu potential de castiguri considerabile.

Avand in vedere contextul actual, retailerii au fost fortati sa-si mute intr-un ritm alert activitatea cat mai mult in mediul online, iar consumatorii au inceput sa faca o mare parte din achizitii pe internet, ceea ce va face evenimentul Black Friday de anul acesta si mai interesant pentru magazine.

O astfel de zi aduce multe oportunitati, dar si multe provocari suplimentare pentru proprietarii si managerii platformelor acestor magazine, deoarece trebuie sa tina cont de oferta pe care o vor livra clientilor, volumul de stocuri, timpul de livrare (foarte important pentru feedback-ul clientilor) si, mai ales, functionalitatea platformei de e-commerce.

Orice manager de magazin online cunoaste, cu siguranta, sentimentul de dinaintea unui astfel de eveniment, sentiment ce de multe ori il face sa se intrebe “oare va tine site-ul maine?”, fiind constient ca, in caz contrar, fiecare posibil minut de downtime poate provoca pierderi de vanzari consistente (mai ales in orele de varf).

Black Friday reprezinta ziua cu cele mai mari provocari din an pentru magazine si cu potential de castiguri considerabile.

In baza experientei din ultimii 5 ani, perioada in care am fost angrenati in evenimentele de tip Black Friday alaturi de retaileri de top din Romania, Net Wise va poate ajuta din punct de vedere tehnic, astfel incat platforma de e-commerce sa functioneze in parametrii optimi, urmand urmatorii pasi:

  1. Identificarea tuturor serviciilor

Este necesar sa identificam fiecare serviciu folosit de catre platforma dumneavoastra de e-commerce, local sau 3rd party. Fie ca vorbim de o aplicatie de tip monolit, sau de un ecosistem de microservicii, este necesar sa identificam ce se poate scala si, mai ales, cum putem scala.

  1. Monitorizarea tuturor serviciilor

In urma identificarii serviciilor folosite de catre aplicatie pentru serviciile interne, este necesar sa definim parametrii de monitorizare concreti (incarcare cpu, memorie folosita, latenta disk-ului, timpul de raspuns s.a.), pe care ulterior sa-i exportam in timp real catre un grafic de unde sa poata fi urmarita starea acestora.

  1. Teste de incarcare sau stress test

Pentru majoritate a actiunilor din site (accesare pagina de campanie, vizualizare categorie, vizualizare pagina de produs, adaugare in cos, plasare comanda s.a.), se vor dezvolta scenarii de load test pe care le vom rula, fie pe mediul de productie, fie pe un mediu de test.

  1. Identificarea blocajelor

Folosind scenariile de stress test definite anterior si coreland rezultatele acestora cu graficele metricilor definiti pentru a fi monitorizati, vom putea identifica punctele slabe ale platformei de e-commerce. Acestea pot fi fie parametrii de sistem, fie servicii parte din ecosistem.

  1. Optimizare

In urma identificarii blocajelor, se vor efectua optimizari pentru:

1) Networking;

2) Parametrii de sistem de operare;

3) Servicii folosite;

4) Codul platformei;

5) Scalarea aplicatiei;

6) Security.

Pentru a beneficia de consultanta specializata in hosting si de ajutorul unei echipe de specialisti pentru pregatirea evenimentului de Black Friday, puteti contacta echipa Net Wise Solutions aici sau prin e-mail [email protected]